"WE CAN SUCCEED" ETWINING PROJEMİZİ TAMAMLADIK.

"WE CAN SUCCEED" ETWINING PROJEMİZİ TAMAMLADIK. SONUÇ RAPORUMUZU DA HAZIRLADIK. TÜM EMEĞİ GEÇEN HERKESE TEŞEKKÜR EDİYORUZ. PROJEMİZİN TÜM AŞAMALARINI ÜST BÖLÜMDEKİ ETWINNING MENÜSÜNDEN İNCELEYEBİLİRSİNİZ.

13.06.2021 570

ÖĞRETMEN, VELİ VE ÖĞRENCİ ANKETLERİNDEN ALINAN CEVAPLAR DOĞRULTUSUNDA PROJEMİZİN ETKİ VE DEĞERLENDİRMESİNİ YAPARKEN (ZOOM ÜZERİNDEN)


ETKİ VE DEĞERLENDİRME

ÖĞRETMENLER AÇISINDAN

1-Proje ortaklarımızın proje öncesinde web 2.0 araçlarının kullanımı konusunda yetersiz durumdan proje çalışmalarıyla web 2.0 araçlarının kullanımı konusunda yetkin hale gelmişlerdir.

2-Proje ortaklarımızın %60'ı hiç bir eTwinning projesinde görev almamıştır. Bu projemizle eTwinning projeleri çalışmalarında deneyim kazanmışlardır.

3-Öğrencilerle birlikte yeni meslekler tanımışlardır.

4-Proje çalışmamızla; öğrencilerin günümüz eğitim koşullarında mesleki rehberliğin ve öğrencilerin motive edilmesi, onlara koçluk yapılmasının çok önemli olduğu hakkında farkındalık oluşturmuştur.

5-Okullarımızda özellikle sınava dayalı akademik çalışmaların yerine tüm öğrencileri kapsayıcı etkinliklerin önemini kavramışlardır.

VELİ AÇISINDAN;

1-Velilerimiz de öğrencilerimizle birlikte yeni meslekler hakkında bilgi edinmişlerdir.

2-Özellikler öğrencilerin ileriki meslek yaşamında ,çocuklarının meslek seçimi konusunda rehberlik yaparken daha bilinçli şekilde yardımcı olacaklarını söylemişlerdir.

3-Bundan sonraki çalışmalarında çocuklarının eTwinnning projelerine katılması konusunda teşvik edici davranışlarda bulunacaklarını belirtmişlerdir.

4-Velilerimizden projemizi kısa bir değerlendirmeleri istenmiş; Projenin çok faydalı olduğu, etkinlikleri çok beğendiklerini, öğrencilerin kendi özelliklerini tanımaları ve meslek seçiminde çok faydalı olduğu ve olacağını söylemişlerdir.

ÖĞRENCİ AÇISINDAN;

1-Öğrencilerimizin %80'inin bir eTwinning projesinde yer almadığı için bu proje ile deneyim kazanmışlardır.

2-Katılımcılardan büyük bir çoğunluğunun proje öncesinde ilgi ve yeteneklerinin tanıma ve meslekler konusunda eksiklikleri olduğunu belirtmişlerdir.

3-Katılımcıların %80'i proje sonunda ilgi ve yeteneklerini tanıma ve meslekler konusunda bilgi edindiklerini söylemişlerdir.

4-Projemizde mesleğinde başarılı kişiler hakkında yapılan etkinliklerin başarabilme ve özgüven konusunda katkı sağladığını ifade etmişlerdir.

5- Öğrencilerimiz güvenli internet ve dijital ortamda araştırma yapma yetkinliği kazanmışlardır.

6-Öğrencilerimiz %95 oranında bu projede yer aldıkları için memnun oldukları söylemişlerdir.

7-Projemiz hakkında görüşlerinde ise; Çalışmalardan çok keyif aldıklarını, eğlendiklerini, araştırma yeteneklerinin geliştiği, yeni meslekler ve mesleğinde başarılı insanlar tanıdıkları, yeni arkadaşlar edindiklerini ifade etmişlerdir.

8-Projemizin hedefine ulaştığını whatsapp konuşmaları açıkça göstermektedir. Amacımız öğrenciler kendi özelliklerini tanımaları ve mesleklerin özelliklerini tanımları bu alanlarda keşif yapmaları hedeflenmiştir. Proje katılımcı öğrencilerinden Zeren proje öncesi savcı olmak istemiş ve proje çalışma sürecinde ise veteriner olmak istemiştir.

Öğretmeni ile en son whatsapp görüşmeleri projemizin etkililiğini gösteren örneklerden biridir.

9-Öğrencilerimize yapılan öntest ve sonteste, gelecekte olmak istedikleri meslekler sorulmuş ve öğrenciler yeni meslekler tanıdıkça ve kendi özelliklerinin farkına vardıkça farklı mesleklere yöneldikleri anketlerden anlaşılmaktadır. Meslek seçimi konusunda keşif dönemini daha verimli geçirdiklerini söyleyebiliriz. Uzun vadede ise gelecekte meslek seçimleri tesadüflere veya yakın çevresinin yönlendirmesine bağlı olarak değil, bilinçli bir şekilde meslek seçimi yapmasına fayda sağlayacaktır.